Zaradi večjih stroškov, ki jih imajo občine, sistemske spremembe organizacije medkrajevnega javnega potniškega prometa (JPP) v Sloveniji ter težav koncesionarjev JPP z zagotavljanjem pogodbenih obveznosti, se občine soočajo s težavami z zagotavljanjem zakonsko obveznih prevozov otrok v osnovne šole. RRA Koroška, ki deluje kot regijski center mobilnosti, in je hkrati vključena v nekaj izdelav občinskih celostnih prometnih strategij (OCPS), je poskušala tematiko z različnih zornih kotov osvetliti na regijskem posvetu. Ta je bil izveden v sredini septembra, 12. 9. 2024, v Vuzenici. Aktualna tematika je pritegnila skoraj 30 udeležencev, predvsem iz občinskih uprav, med njimi tudi kar nekaj aktualnih županov, Družbe za upravljanje JPP, izdelovalcev OCPS ter predstavnikov medijev.
Po uvodnem pozdravu župana Vuzenice, Franja Goloba, sta izhodišča za razpravo podala mag. Sebastian Toplak, Univerza v Mariboru ter hkrati župan občine Podlehnik in mag. Peter Zajc, RRA Koroška. Njuni predstavitvi sta priloženi na dnu novice. Toplak je med drugim izpostavil, da šolski prevozi prispevajo k boljši prometni varnosti, hkrati pa zaradi pogostih prevozov od »vrat do vrat« prispevajo k zmanjševanju telesne aktivnosti otrok. Pri vse večjih stroških, ki jih imajo občine v svojih proračunih, je podal primerjavo, da so v povprečju bolj obremenjene podeželske občine. Te za prevoze prispevajo v povprečju od 5-7 % občinskega proračuna, med tem ko mestne občine v povprečju le okoli 1 %. Zajc je poudaril, da je prometno prometno dostopnost obravnavati v okviru širšega koncepta dostopnosti, kamor sodi tudi dostopnost do širokopasovnih omrežij ter dostopnost do storitev. Pregled stroškov, ki ga imajo koroške občine z zagotavljanjem prevozov, je pokazal, da občine temu namenjajo različno višino sredstev. Razmerje med občino, ki namenja največ in tisto, ki namenja najmanj, preračunano na občana občine, je okoli 1:4.
V živahni razpravi se je pokazalo, da občine k reševanju problematike pristopajo različno. Bolj usklajen pristop občin do problematike, tudi v obliki skupnih javnih naročil (npr. za prevoze otrok s posebnimi potrebami) ter v komunikaciji z državnimi institucijami, bi lahko dosegel boljše rezultate.
Foto: Arhiv RRA Koroška
GRADIVO: zajc_predstavitev in toplak_predstavitev