Projekti
TRANS-BORDERS+
Naslov projekta (ANG): Innovative mobility solutions to enhance the attractiveness of public transport in border regions
Naslov projekta (SLO): Inovativne rešitve mobilnosti za izboljšanje privlačnosti javnega prevoza v obmejnih regijah
Akronim projekta: TRANS-BORDERS+
Vodilni partner: Saxon State Ministry for Economic Affairs, Labour and Transport
Projektni partnerji: Saxon State Ministry for Economic Affairs, Labour and Transport; Transport association Upper Lusatia-Lower Silesia; KORID LK; RRA Koroška d.o.o.; Transport Association Carinthia; Posoški razvojni center; Office of the Carinthian Government – Department 7 Economy, Tourism and Mobility; Autonomous Region Friuli Venezia Giulia; AustriaTech; Ministrstvo za infrastrukturo Republike Slovenije
Območje izvajanja projekta: Nemčija (Saxon State Ministry for Economic Affairs, Labour and Transport; Transport association Upper Lusatia-Lower Silesia), Češka (KORID LK), Avstrija (Transport Association Carinthia; Office of the Carinthian Government – Department 7 Economy, Tourism and Mobility; AustriaTech), Italija (Autonomous Region Friuli Venezia Giulia) in Slovenija (RRA Koroška d.o.o.; Posoški razvojni center; Ministrstvo za infrastrukturo Republike Slovenije)
Obdobje izvajanja projekta: junij 2024–november 2026
Vodja projekta pri RRA Koroška: Aleš Rupreht
E-pošta: ales.rupreht@rra-koroska.si
Opis:
Povezljivost na čezmejni ravni je ključni dejavnik pri zagotavljanju gospodarske blaginje in kohezije Srednje Evrope. Medtem ko so povezave med večjimi mestnimi središči običajno zagotovljene, pa tega ne moremo trditi za obrobna območja, kot so obmejne regije. Približno 30 odstotkov prebivalcev Evropske unije živi v notranjih obmejnih regijah. Na blaginjo v teh regijah pomembno vplivajo povezanost in dostopnost na obeh straneh meje.
Projekt bo ta vprašanja obravnaval s skupnim razvojem pilotnih ukrepov in rešitev na področju čezmejnih odprtih informacijskih sistemov za potnike ter izvajanjem konceptov pametnih postajališč in storitev javnega prevoza, prilagojenih razmeram na podeželju ter obrobnih območjih. Nova načrtovalska orodja in sistemi, ki bazirajo na digitalizaciji, bodo nudili platformo za lažji razvoj novih čezmejnih storitev tudi po izteku projekta.
Za obravnavo omenjene teme so se v projektu združili partnerji iz dveh obmejnih regij: ena povezuje Nemčijo, Češko in Poljsko, druga pa Avstrijo, Slovenijo in Italijo. RRA Koroška tako nadaljuje s prizadevanji za razvoj trajnostnih modelov mobilnosti in želi v razširjenem partnerstvu nadgraditi uspešno zgodbo projekta TRANS-BORDERS, ki je potekal med leti 2017-2020. Fokus naše regije bo izboljšanje javnega prevoza na čezmejnem območju Slovenija-Avstrija med večmodalnimi vozlišči, pri čemer bi bili pilotno uporabljeni in preizkušeni tudi novi digitalni sistemi, razviti tekom projekta.
ReMOBIL – REgionalni centri MOBILnosti
Naslov projekta: ReMOBIL, REgionalni centri MOBILnosti
Prijavitelj projekta: Posoški razvojni center
Projektni partnerji: Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije; BSC, poslovno podporni center, d. o. o., Kranj – Regionalna razvojna agencija Gorenjske; Regionalni razvojni center Koper; Regionalna razvojna agencija za Podravje – Maribor; RRA Koroška, regionalna razvojna agencija za Koroško regijo, d. o. o.; AMZS, družba za opravljanje storitev članom AMD in drugim udeležencem v cestnem prometu, d. d.; Ljubljanski urbanistični Zavod d. d.; Viken County Council (Norveška)
Območje izvajanja projekta: razvojne regije Goriška, Obalno-kraška, Gorenjska, Osrednjeslovenska Koroška, Podravska
Obdobje izvajanja projekta: maj 2022–april 2024
Vodja projekta pri RRA Koroška: Peter Zajc
E-pošta: peter.zajc@rra-koroska.si
Opis:
Glavni cilj projekta ReMOBIL je dolgoročno zmanjševanje negativnih okoljskih učinkov prometa, ki so posledica neuporabe trajnostnih oblik mobilnosti tako na lokalni, regionalni kot tudi državni ravni ter dolgoročno izboljšanje upravljanja trajnostne mobilnosti.
Naslovili bomo vzpostavitev bolj učinkovitega načrtovanja trajnostne mobilnosti v regijah, ki so vključene v projekt. Zasnovan bo model regionalnega upravljanja mobilnosti in oblikovane smernice za upravljanje mobilnosti na regionalni ravni ter priporočila za uskladitev zakonodaje. Model bo preizkušen v okviru šestih, v sklopu projekta vzpostavljenih regionalnih centrov mobilnosti. Delovanje regijskih centrov mobilnosti bo olajšalo sodelovanje regionalne ravni z nacionalno ravnjo, pristojno za promet (Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo – Sektor za trajnostni razvoj in prometno politiko) in pristojnimi za prostorsko načrtovanje (Ministrstvo za naravne vire in prostor) ter digitalizacijo (Ministrstvo za javno upravo).
V sklopu projekta bodo izvedena še specializirana usposabljanja strokovnjakov, s čimer bo projekt prispeval k višji stopnji informiranosti in specializiranosti občinskih, medobčinskih in regionalnih strokovnih služb. Z usmerjenimi kampanjami bomo ozaveščali javnost in spodbujali uporabo trajnostne mobilnosti v vključenih regijah.
GreenTour
GreenTour - Čezmejni trajnostni razvoj odpornih, zelenih turističnih produktov ter upravljanja javne turistične infrastrukture in tokov obiskovalcev.
GreenTour je projekt čezmejnega sodelovanja, katerega izvedba poteka v okviru Interreg programa Slovenija-Avstrija in je sofinanciran s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Namen projekta je razvoj in krepitev trajnostnega in odpornega turizma, ki bo lahko pomembneje prispeval k učinkovitemu gospodarskemu razvoju Geoparka Karavanke. Glavni cilj projekta je na osnovi posebnih naravnih in kulturnih vrednot vzpostaviti vzdržno in odgovorno upravljanje turističnega razvoja. Upravljanje bo temeljilo na treh stebrih, ki se odražajo v delovnih sklopih projekta:
- vzpostavitev čezmejnega sistema »green care« za trajnostno upravljanje infrastruktur za doživetja v naravi,
- razvoj odpornih zelenih turističnih ponudb, vključno z razvojem Geo.Hub sistema,
- čezmejno zeleno upravljanje tokov obiskovalcev.
S projektom želimo okrepiti zavest tako pri turističnih deležnikih, odgovornih za izvajanje programov in vzdrževanje turistične infrastrukture, kot tudi pri "uporabnikih", še posebej za odgovornejše obnašanje v skupnem naravnem in kulturnem prostoru. Ogroženost ranljivih območij je potrebno spremljati in zmanjšati na najmanjšo možno raven. Hkrati pa bodo dodatni ukrepi projekta spodbujali k obisku drugih - zdaj manj atraktivnih in obiskanih - območij, ki so primernejša za naravna in kulturna doživetja.
RRA Koroška sodeluje pri aktivnostih vseh treh delovnih paketov projekta - pri razvoju novih zelenih turističnih produktov, zastavljenih tudi na način aktivnega udejstvovanja obiskovalcev pri varovanju narave, pri kreiranju GeoHubov oz. interpretacijskih točk, pri vzpostavljanju digitalnega upravljanja turističnih poti in infrastrukture, pri coniranju območij naravnih vrednot, kjer je turistična raba mogoča oz. neželena ter pri pripravi načrta in pilotnih aktivnosti za usmerjanje tokov obiskovalcev. Poleg vsebinskih prispevkov bo RRA Koroška s svojimi znanji s področja projektnega vodenja prispevala tudi k nemotenemu izvajanju ter administrativnemu in finančnemu upravljanju projekta.
Vodilni partner:
Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje Geopark Karavanke
Projektni partnerji:
- Zavod Republike Slovenije za varstvo narave, OE Maribor
- RRA Koroška, regionalna razvojna agencija za Koroško
- Podzemlje Pece, turistični rudnik in muzej
- KSL Tourismus Marketing GmbH
- Tourismusverband Eisenkappel-Vellach
Trajanje projekta: 1.9.2023 – 31.8.2026
Skupni upravičeni stroški projekta: 1.782.865,46 EUR
Odobreni prispevek ESRR: 1.426.292,36 EUR
Skupni upravičeni stroški RRA Koroška: 111.384,00 EUR
Spletna stran programa: http://www.si-at.eu/2127/
Podporno okolje 2023
|
|
|
|
|
RŠS KOROŠKA - Regijska štipendijska shema Koroška
Uradni naziv operacije: REGIJSKA ŠTIPENDIJSKA SHEMA – KOROŠKE STATISTIČNE REGIJE
Obdobje izvajanja: 2014-2020
Trajanje: 2016-2022
Financiranje in izvajanje operacije
Operacijo sofinancirata Republika Slovenija (Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti) in Evropska unija iz sredstev Evropskega socialnega sklada https://www.eu-skladi.si/
Program izvajanja operacije
Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta za programsko obdobje 2014-2020, 10. prednostne osi: Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost, 10.1 prednostne naložbe: Krepitev enake dostopnosti vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine v formalnem, neformalnem in priložnostnem okolju, izpopolnjevanje znanj, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih možnosti učenja, vključno prek poklicnega usmerjanja in validiranja pridobljenih kompetenc in 10.1.3. specifičnega cilja: Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Namen, cilji in ciljna skupina operacije
(1) Namen operacije je sofinanciranje izvajanja regijske sheme kadrovskih štipendij v statistični regiji Koroška, ki temelji na partnerstvu med delodajalci, upravičencem in državo. Skladno z določbami ZŠtip -1 gre za sofinanciranje kadrovskih štipendij z namenom usklajevanja ponudbe in povpraševanja po kadrih v posamezni statistični regiji v smislu usklajenosti znanja mladih s potrebami na trgu dela, dviga ravni izobrazbene strukture, zniževanja strukturne brezposelnosti, vračanja oziroma ohranjanja izšolanih kadrov iz univerzitetnih središč v statistične regije, povezovanja izobraževanja z gospodarstvom in širšim družbenim okoljem, pridobivanja praktičnih izkušenj (znanj, kompetenc in spretnosti) že med izobraževanjem, preko redne delovne prakse, kar zagotavlja uspešno vključevanje na trg dela ter spodbujanja kadrovskega štipendiranja podjetij v statistični regiji in načrtovanja razvoja kadrov skladno s potrebami trga dela.
(2) Splošni cilj operacije je šolanje mladih za potrebe gospodarstva, zaposlovanja v gospodarstvu in s tem preprečitev odseljevanja mladih iz statistične regije. Specifični cilji operacije pa so naslednji:
- krepitev splošnih in poklicnih kompetenc mladih;
- usposobljenost mladih za odzivanje na potrebe na trgu dela;
- prožno prehajanje med izobraževanjem in delom.
(3) Ciljne skupine operacije (v okviru javnih razpisov, ki jih bo izvedel upravičenec) so:
- dijaki in študentje na dodiplomski in podiplomski stopnji študija (ob upoštevanju pogojev, ki jih določa ZŠtip-1, t.i. štipendisti) ter
- delodajalci (ob upoštevanju pogojev, ki jih določa ZŠtip-1, t.i. štipenditorji).
Vrednost operacije 2.279.760,00 EUR.
Vodja projekta: Jasmina Pungartnik, E-pošta: jasmina.pungartnik@rra-koroska.si
Dvig kompetenc in razvoj turistične ponudbe vodilne destinacije Koroška 2020-2021
Dvig kompetenc in razvoj turistične ponudbe vodilne destinacije Koroška 2020-2021
Namen: Z izvedbo projekta želimo povezati ključne elemente nepremične kulturne dediščine in jih razviti v skupen turistični produkt. Osnova za to bo izboljšanje same interpretacije kulturne dediščine, kar bomo dosegli tako s pomočjo sodobnih digitalnih orodij, kot tudi z izboljšanimi kompetencami turističnih delavcev za vodenje in podajanje teh vsebin.
Projektne aktivnosti: Osrednji (in tudi finančno najobsežnejši) del projekta zajema t.i. digitalno inoviranje kulturne dediščine: self-guided aplikacija “Dediščina kot navdih« za samostojno odkrivanje kulturne dediščine destinacije, vključno s pripravo interpretacijskih vsebin za 3 tematske module na treh nosilnih temah, digitalni zajem in priprava 3D modelov izbranih enot nepremične kulturne dediščine ter razvoj in izvedba digitalnih interpretacijskih rešitev in z njimi povezanih 5-zvezdičnih doživetij. Dodatno bo v okviru projekta izvedenih tudi več usposabljanj za izboljšanje kompetenc zaposlenih v turizmu in gostinstvu. Program zajema usposabljanje vodnikov interpretatorjev, usposabljanje (gorsko)kolesarskih vodnikov ter sklop usposabljanj za dvig kompetenc zaposlenih v gostinskih in drugih turističnih obratih.
Trajanje: 01.01.2020 - 30.06.2022
Višina odobrenega prispevka (ESRR + sredstva državnega proračuna): 258.181,31EUR
Operacijo »Dvig kompetenc in razvoj turistične ponudbe vodilne destinacije Koroška 2020-2021« financirajo Republika Slovenija in Evropska unija - iz Evropskega sklada za regionalni razvoj - ter občine Koroške regije.
KMETIJA NI HOTEL
Projektni partnerji:
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije, Kmetijsko gozdarski zavod Celje
PROJEKT KMETIJA NI HOTEL
PONI RRA Koroška
Rezultat projekta:
|
|
Specifični cilji projekta:
|
Trajanje: 2020 - 2023
Podrobnejše informacije:
|
POHORKA
|
SIO RRA Koroška 2020-22
|
|
|
|
pilotMOP
Naslov projekta: Pilotni projekt za implementacijo prostorske in gradbene zakonodaje, področje 1 – zagotovitev podatkov za vzpostavitev prostorskega planiranja na regionalni ravni
Prijavitelj projekta: Geodetski inštitut Slovenije in Ministrstvo za okolje in prostor
Projektni partnerji: RRA Koroška d. o. o., RC Novo Mesto d. o. o., Idrijsko-Cerkljanska razvojna agencija d. o. o.
Območje izvajanja projekta: razvojne regije Koroška, Jugovzhodna Slovenija, Goriška
Obdobje izvajanja projekta: 2021–2022
Vodja projekta pri RRA Koroška: Peter Zajc
E-pošta: peter.zajc@rra-koroska.si
Opis:
V Sloveniji je bilo z Zakonom o urejanju prostora (ZUreP-2) uvedeno regionalno prostorsko planiranje, ki pa se v praksi še ne izvaja. Z uvedbo regionalnega prostorskega planiranja na ravni razvojnih regij se želi na podlagi enotne uporabe razpoložljivih podatkov o prostoru spodbuditi načrtovanje trajnostnega in racionalnega razvoja. V okviru priprave regionalnih prostorskih planov (RPP) morajo država (resorji) in občine uskladiti zasnove prostorskih ureditev, dogovorjene rešitve pa morajo upoštevati pri nadaljnjem načrtovanju in pri izvedbi načrtovanih prostorskih ureditev. Konec leta 2021 je bil sprejet ZUreP-3, ki je rok za pripravo in sprejem regionalnih prostorskih planov prestavil v leto 2027.
RRA Koroška sodeluje v enem izmed sklopov pilotnega projekta pilotMOP, s katerim se želi:
- poenotiti način priprave, vsebino in obliko RPP;
- opredeliti terminske, kadrovske in finančne pogoje za pripravo RPP;
- preizkusiti pripravo RPP z vidika sistemske uvedbe regionalnega prostorskega planiranja kot kontinuiranega procesa.
Rezultati projekta pilotMOP bodo lahko podlaga za sistematično uvedbo regionalnega prostorskega planiranja v Sloveniji.
- pilotMOP projektna naloga
- pilotMOP poročilo 1.faza
- pilotMOP poročilo 2.faza
- pilotMOP poročilo 3.faza
- pilotMOP poročilo RPP2 4.faza
- pilotMOP zaključno poročilo o izvedbi področje 1RPP
SIO RRA Koroška 2018-19
|
|
|
Koroška@digital
NaKult
TRANS-BORDERS
Obdobje izvajanja projekta: 2017–2020
Program sofinanciranja projekta: Evropski sklad za regionalni razvoj 2014–2020 (program Interreg Srednja Evropa)
Višina ESRR sofinanciranja projekta: 1.935.028 €, od tega za RRA Koroška 208.510 €
Projektno partnerstvo: Saxon State Ministry for Economic Affairs, Labour and Transport (DE) – vodilni partner, Transport Association Upper Lusatia/Lower Silesia (DE), Office of the Carinthian Government Department 7 Competence Center of economic law and infrastructure (AT), Transport Association Carinthia (AT), Lower Silesia – Marshal`s Office of Lower Silesia (PL), Municipality of Boleslawiec (PL), KORID LK, spol. s r.o. (CZ), Regional Development Agency for Koroška region (SI), Research Centre of the Slovenian Academy of Sciences and Arts (SI)
Več informacij: mag. Peter Zajc (peter.zajc@rra-koroska.si)
Uradna spletna stran projekta: http://www.interreg-central.eu/Content.Node/TRANS-BORDERS.html
Evropska unija ima razvejano osrednje TEN-T prometno omrežje. Kljub temu obstajajo regije ali deli regij, ki jim je dostop do osrednjega prometnega omrežja otežen. Za srednjo Evropo velja, da so takšna območja v matičnih državah večkrat robna in obmejna. Hkrati za ta območja praviloma velja, da je javni potniški promet slabo razvit.
RRA Koroška je skupaj z osmimi drugimi institucijami iz Nemčije, Poljske, Češke, Avstrije in Slovenije uspela pridobiti sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj za izvajanje projekta TRANS-BORDERS. V treh letih sodelovanja se bodo aktivnosti izboljšanja javnega potniškega prometa osredotočale na skupne težave dveh robnih in obmejnih območij v srednji Evropi. Eno pilotno območje je tromeja med Nemčijo, Poljsko in Češko ter drugo območje med Koroško regijo v Sloveniji ter južnim delom avstrijske dežele Koroška.
Program Interreg Srednja Evropa je program kohezijske politike EU, ki podpira transnacionalno čezmejno sodelovanje ter sodelovanje javnih in zasebnih organizacij v srednji Evropi. V obdobju 2014–2020 je za izvajanje programa namenjenih 246 milijonov € Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Financing model for cross border passenger transport Carinthia - Koroška
Zgibanka S kolesom na Vlak / With a bicycle on the train
Novice o projektu na spletni strani RRA Koroška:
3. 8. 2017: Pričel se je projekt TRANS-BORDERS
26. 10. 2017: Proga z neizkoriščenim potencialom
25. 4. 2018: Na posvetu o 3. razvojni osi smo predstavili projek TRANS-BORDERS
26. 4. 2018: Srečanje partnerjev projekta TRANS-BORDERS in ogled dobre prakse čezmejnega vlaka MICOTRA v Beljaku
25. 5. 2018: Srečanje partnerjev projekta TRANS-BORDERS v Liberecu
30. 6. 2018: Novinarska konferenca v Pliberku ob otvoritvi sobotnega vlaka 2018
Mediji v Sloveniji o projektu:
3. 9. 2017, STA: S čezmejnim projektom do izboljšanja potniškega prometa na Koroškem
20. 4. 2018, IZS video portal: Čezmejna mobilnost med Koroško regijo v Sloveniji in južno avstrijsko Koroško – predstavitev projekta TRANS-BORDERS (prvi del), https://www.youtube.com/watch?v=x95l4SOPklQ, (drugi del), https://www.youtube.com/watch?v=Xe5UXWlbxy4
12. 5. 2018, MMC RTV SLO: Kolesarjenje po Koroški - letos s kolesarskimi vlaki vse do Pliberka
19. 5. 2018, ORF: Züge verbinden Alpen-Adria-Raum, http://kaernten.orf.at/news/stories/2913678/
12. 6. 2018, MMC RTV SLO: Deset kilometrov novih poti za kolesarje ob Dravi
29. 6. 2018, krone.at: Ausbau im Radtourismus: Mehr Züge für Urlauber, https://www.krone.at/1731732
30. 6. 2018, Večer: Sobotni kolesarski vlak letošnje poletje od Maribor do Pliberka, https://www.vecer.com/sobotni-kolesarski-vlak-letosnje-poletje-od-maribora-do-pliberka-6509996
30. 6. 2018, ORF: Mehr Züge für Radtouristen, http://kaernten.orf.at/news/stories/2921969/
30. 6. 2018, STA: Sobotni kolesarski vlak za oživljanje čezmejnega prometa in turizma na Koroškem, https://krog.sta.si/2530470/sobotni-kolesarski-vlak-za-ozivljanje-cezmejnega-prometa-in-turizma-na-koroskem
30. 6. 2018, maribor24.si: S kolesom na vlak iz Maribora proti avstrijski Koroški in naprej, https://maribor24.si/lokalno/foto-s-kolesom-na-vlak-iz-maribora-poti-avstrijski-koroski-in-naprej/
2. 7. 2018, Koroške novice: "Kolesarski sobotni vlak med Pliberkom in Mariborom, https://www.koroskenovice.si/novice/kolesarski-sobotni-vlak-med-pliberkom-in-mariborom-bo-vozil-tudi-to-poletje/
28. 4. 2019, Delo: Nakupovalni avtobus je šel v pozabo. Prihaja kolesarski!, https://www.delo.si/novice/slovenija/nakupovalni-avtobus-je-sel-v-pozabo-prihaja-kolesarski-173862.html
1. 5. 2019, Večer: Štrekna bus: prevoz koles je brezplačen, https://www.vecer.com/strekna-bus-prevoz-koles-je-brezplacen-10002828
2. 5. 2019, Delo: Štrekna bus in poletni kolesarski vlak, https://www.delo.si/polet/strekna-bus-in-poletni-kolesarski-vlak-183566.html
3. 5. 2019, Dnevnik: Štrekna bus je novost ob kolesarski poti na Koroškem, https://www.dnevnik.si/1042884948
Projekt PVSP za problemsko območje
Obdobje izvajanja: 2014–2018.
|
Vsi zainteresirani, ki izpolnjujejo pogoje, se lahko v projekt vključijo prek javnega poziva, ki je objavljen vsake 4 mesece na spletni strani RRA Koroška.
V okviru programa je do leta 2018 predvidena vključitev 109. oseb iz občin Podvelka, Radlje ob Dravi in Ribnica na Pohorju.
|
EUfutuR
|
|
Dravska kolesarska pot
|
Junija 2015 je 18 občin ob reki Dravi (Dravograd, Muta, Vuzenica, Radlje ob Dravi, Podvelka, Lovrenc na Pohorju, Selnica ob Dravi, Ruše, Maribor, Miklavž na Dravskem polju, Starše, Hajdina, Ptuj, Markovci, Gorišnica, Ormož, Središče ob Dravi), 3 razvojne agencije (RRA Koroška, MRA, ZRS Bistra) in Zavod za turizem Maribor – Pohorje podpisalo dogovor o podpori projektnega predloga "Prostorska umestitev in vodenje/koordinacija postopkov za ureditev/izgradnjo Dravske kolesarske poti med Dravogradom in Središčem ob dravi v sklopu projekta trajnostno upravljanje porečja reke Drave." Projekt je sestavljen iz izvedbenega in upravljavskega dela. Izvedbeni del sestavlja predvsem dokončna uskladitev predloga trase z vsemi občinami in soglasodajalci. Sledi priprava skupnega projekta, DIIP (vključitev v NRP DRSI) ter vse potrebne dokumentacije, na odsekih, kjer bo le ta potrebna. Nato se opredeli možne vire financiranja. Ob vzpostavitvi trase sledi upravljavski del, ki sestavlja navezovanje trase na lokalne turistične produkte in ponudnike, postavitev informacijske infrastrukture, oblikovanje integralnega turističnega produkta destinacije ter oblikovanje turistične znamke reke Drava.
SUPORT – Sustainable Pohorje Management
|
Območje izvajanja projekta je obsegalo 25.733 ha površin v območjih Natura 2000. Sega na območja dvanajstih občin, treh območnih enot Zavoda za gozdove Slovenije, dveh območnih enot Zavoda RS za varstvo narave in treh regionalnih razvojnih agencij.Več o projektu na spletni strani www.projektipohorja.si.
Ureditev rekreacijskih in turističnih poti na zahodnem Pohorju v območjih Natura 2000
|
Več informacij: mag. Peter Zajc, peter.zajc@rra-koroska.si.
|
Podjetno v svet podjetništva
|
|
Mrežni podjetniški inkubator (III. faza s podpornimi aktivnostmi)
Geopark (vzpostavitev čezmejnega geoparka med Peco in Košuto)
|
Koroško kulturno poletje
Konzorcij odprimopoti.si
Evropski teden mobilnosti
Drava festival
DRAVA FESTIVAL
Obdobje izvajanja: 2016 –
Program sofinanciranja: /
Projektno partnerstvo: RRA Koroška, Zavod za turizem Maribor-Pohorje, MO Maribor, Medobčinski urad za varstvo okolja in ohranjanje narave, Znanstvenoraziskovalno središče Ptuj, Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju, Zavod RS za varstvo narave, Zavod Iskriva
Več informacij: Uroš Rozman, uros.rozman@rra-koroska.si.
Reka Drava in njene brežine s svojo raznolikostjo, številnimi naravnimi vrednotami in zavarovanimi območji narave ponujajo prostor za aktivno in zdravo preživljanje prostega časa, hkrati pa reka sama predstavlja glavno življenjsko os območja ob Dravi in s tem priložnost za povezovanje prebivalcev ob reki od Dravograda do Središča ob Dravi. Reka Drava nudi pogoje za razvoj naravi prijaznega turizma in rekreacijskih dejavnosti, hkrati pa omogoča priložnosti za povezovanje za skupen razvoj območja.
Drava festival želi Dravo in njene številne danosti približati lokalnim prebivalcem, dvigniti zavest o pomembnosti zdravega ter kakovostnega življenjskega okolja, ki ga reka omogoča, ter povezati tako posameznike kot ponudnike raznovrstnih storitev ali izdelkov ter s tem spodbuditi sodelovanje za skupen trajnostni razvoj prostora reke Drave v Sloveniji.
Drava festival je zamišljen kot skupek enotno promoviranih izobraževalno-naravovarstvenih ter rekreacijsko-turističnih dogodkov, ki jih bodo v enem tednu organizirala raznovrstna društva in druge organizacije.
KOMU JE FESTIVAL NAMENJEN?
Glavna ciljna skupina festivala so prebivalci območja ob Dravi, pri čemer želimo določene vsebine še posebej prilagoditi družinam, šolam, športnikom in rekreativcem, v okviru natečajev in delavnic pa tudi fotografom in drugim ustvarjalcem. Posebna ciljna skupina dogodka so tudi ponudniki storitev in izdelkov s širšega območja reke Drave, ki jih želimo povabiti k sodelovanju s predstavitvijo lastne ponudbe in spodbuditi k medsebojnem poslovnem sodelovanju.
Nazadnje so ciljna skupina tudi vsi obiskovalci iz ostalih slovenskih regij. Pri tem pa vendarle velja, da se želimo s promocijo osredotočiti predvsem na območje ob Dravi in pritegniti čim večje zanimanje lokalnega prebivalstva.
NAČIN IZVEDBE IN TERMIN FESTIVALA
Drava festival je zasnovan kot povezana serija samostojnih dogodkov v, na in ob Dravi, ki bi se zvrstili v strnjenem časovnem obdobju med 10. in 19. 6. 2016. Pri tem želimo pod skupen imenovalec povezati dogodke, ki so v tem prostoru že načrtovani in že tradicionalno potekajo, hkrati pa spodbuditi tudi nove izvajalce, da se pridružijo in organizirajo dogodke.
Pri tem gre za raznovrstne dogodke, kot so npr:
|
Dodatno bo Skupina za Dravo pripravila tudi poseben dogodek, namenjen povezovanju idej, projektov in ponudnikov v regiji. Leto in pol po koncu projekta SEE River, ki je spodbudil sodelovanje na območju reke Drave, bo organizirano srečanje deležnikov območja z delovnim naslovom SEE River po SEE Riverju. Namen dogodka bo, da pogledamo, kaj od dogovorjenega smo v času po projektu izvedli, hkrati pa želimo omogočiti povezovanje za oblikovanje novih projektnih in poslovnih pobud na celotnem območju reke Drave v Sloveniji.
Skupina za Dravo
Obdobje izvajanja: 2014 –
Program sofinanciranja: /
Projektno partnerstvo: RRA Koroška, Zavod za turizem Maribor-Pohorje, MO Maribor, Medobčinski urad za varstvo okolja in ohranjanje narave, Znanstvenoraziskovalno središče Ptuj, Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju, Zavod RS za varstvo narave, Zavod Iskriva
Več informacij: Uroš Rozman, uros.rozman@rra-koroska.si
Skupina za Dravo je bila na pobudo deležnikov organizirana v teku projekta SEE River, ki je na območju Podravja potekal med letoma 2012 in 2014. Skupina naj bi tudi po zaključku projekta povezovala deležnike celotnega območja z namenom priprave in izvedbe razvojnih in naravo- ter okoljevarstvenih projektov regije, ki bodo pripomogli k realizaciji osnovanega razvojnega koncepta. Ta je opredelil vsebine in nosilce osmih projektov regionalnega pomena, ki prispevajo k celostnemu razvoju z reko Dravo na celotnem območju reke Drave od meje z Avstrijo do Hrvaške.
Skupina je bila ustanovljena novembra 2014. V ožjem koordinacijskem odboru sodelujejo RRA Koroška, Medobčinski urad za varstvo okolja in ohranjanje narave Maribor, Zavodu RS za varstvo narave, OE MB, Zavod za turizem Maribor - Pohorje, Medobčinska uprava občin Spodnjega Podravja, ZRS Bistra Ptuj in Zavod Iskriva. Skupna deluje kot neformalno sodelovanje znotraj obstoječih organizacij, v prihodnje bi se želeli preoblikovati v formalno združenje.
Namen Skupine za Dravo je regionalno in medregionalno razvojno sodelovanje deležnikov celotnega območja Drave od Dravograda do Ormoža ter prekomejno povezovanje. Usklajeno delovanje “razvojnih” in “varstvenih” sektorjev ter ostalih deležnikov pri pripravi in izvedbi razvojnih in varstvenih pobud na in ob Dravi. Promocija in implementacija Razvojnega koncepta rečnega koridorja Drave.
Uspehi skupine v letu 2015:
|
Načrti skupine v letu 2016:
|