Novice

Študijski obisk Regije Viken na Norveškem (ReMOBIL)

 

 

 

 

Med 7. in 11. novembrom smo se v okviru projekta 𝐑𝐞𝐌𝐎𝐁𝐈𝐋 udeležili š𝐭𝐮𝐝𝐢𝐣𝐬𝐤𝐞𝐠𝐚 𝐨𝐛𝐢𝐬𝐤𝐚 𝐑𝐞𝐠𝐢𝐣𝐞 𝐕𝐢𝐤𝐞𝐧 𝐧𝐚 𝐍𝐨𝐫𝐯𝐞š𝐤𝐞𝐦. Spoznali smo način upravljanja mobilnosti v prestolnici 𝐎𝐬𝐥𝐨 ter njihove inovativne poskuse reševanja težav v zvezi s pomanjkanjem javnih prevozov za prebivalce in turiste na območju smučarskega centra 𝐍𝐨𝐫𝐞𝐟𝐣𝐞𝐥𝐥.

Glavno sporočilo študijskega obiska gre iskati v njihovi miselnosti, ki v ospredje postavlja zaupanje med ljudmi in institucijami. Ves razvoj stremi k enemu skupnemu cilju – razvoju trajnostne družbe. Urejanje mobilnosti je zelo pomemben del tega velikega projekta, a še zdaleč ne edini. Pri upravljanju in načrtovanju skrbno opazujejo ter preverjajo učinke in vplive, ki jih s spremembami povzročajo ter vnašajo v družbo.

Predstavili so nam projekt Oslo paket 3 (Oslopakke 3), nekakšen temeljni dokument, ki ureja vse aspekte mobilnosti v regiji. Njegovi začetki segajo v leto 1990. Takrat je šlo za Oslo paket 1, ki se je prvenstveno ukvarjal z urejanjem sistema cest. Projekt so preobrazili v Oslo paket 2, ko so spoznali, da bi morala biti prioriteta razvoj javnega potniškega prometa. Zastavili so si nove cilje, ki temeljijo na trajnostni mobilnosti in v ospredje postavljajo JPP, ne več avtomobila.

Kljub preobratu v razmišljanju in upravljanju so na lokalni ravni ugotovili, da poteka razvoj prepočasi. Leta 2006 so izoblikovali nov ambiciozen dogovor Oslo paket 3, s približno 35 projekti, ki jih po potrebi še dodajajo. Tvorijo ga trije glavni segmenti:

  • državni in lokalni politični cilji (državni – ničelna rast, regijski – okolijska strategija, lokalni – 20 % zmanjšanje avtomobilskega prometa, zmanjšanje emisij),
  • resorsko upravljanje (evalvacija projektov) in
  • financiranje.

 

Gre za kontinuiran projekt, ki ima trenutno uraden rok do leta 2036. Prav tako že potekajo dogovori o podaljšanju. Trenutno je v teku proces sprejetja akcijskega načrta 2023-2026.

Predstavitev je bila izvedena v prostorih Ruter-ja, institucije, ki načrtuje, koordinira in promovira javni promet v Oslu. Nato smo se skupaj sprehodili po centru mesta in se na lastne oči prepričali o rezultatih njihovega delovanja.

Glavno prevozno sredstvo JPP v samem mestu Oslo je metro, v regiji Viken, ki obkroža glavno mesto, pa avtobus. Že od 80ih let imajo na avtocesti poseben pas rezerviran za avtobuse in taksije. Uber (platforma, ki povezuje voznike in iskalce prevoza) se le počasi uvaja v sistem, saj je bil še pred dvema letoma nezakonit. Prevozov na poziv se ne poslužujejo, saj uporaba ne opravičuje stroškov upravljanja. Starejši in invalidi z oddaljenimi postajami JPP lahko zaprosijo za posebno kartico z dobroimetjem, ki jo je možno uveljavljati pri taksi službah.

V okviru terenskega dela smo obiskali območje smučarskega centra Norefjell (leži približno 90 minut vožnje z osebnim vozilom iz Osla). Tukaj so nam predstavili testni projekt Norefjell, ki je bil zmagovalec nacionalnega DOGA inovacijskega tekmovanja.

Projekt je osredotočen na inovativne mobilne storitve na turističnih destinacijah na Norveškem. Izpostavljena je bila dobra praksa sodelovanja manjših občin, ki so se med seboj povezale, da bi pripomogle k boljšemu razvoju turistične destinacije in mobilnih storitev na tem območju. Naslovili so vprašanje dostopnosti turistov in prebivalcev izven tega območja, mobilnosti okoliških prebivalcev, večjih možnosti turistične ponudbe ter oskrbe in mobilnosti starejših prebivalcev in otrok. Pri tem so se obrnili na regijo Viken in s pomočjo delavnic odprtega tipa poskusili skupaj s povabljenimi strokovnjaki različnih področij poiskati rešitve.

Rezultat so številne inovativne ideje, kot denimo aplikacija za naročilo iz trgovin v dolini in nato dostava tega blaga, prevoz na klic za turiste in starejše osebe, samo vozeči avtobusi v dolini, digitalno preverjanje snežnih razmer na posamičnih odsekih cest, itd. Prikazano je bilo, kako so evidentirali težave, s katerimi se spopadajo, ter poiskali ideje dobrih praks, ki jih sedaj poskušajo prilagoditi svojim razmeram in potrebam.

 

Predstavitev Oslo Package 3
Predstavitev Oslo Package 3
Polnjenje električnega avtobusa
Urejeni javni prostori spodbujajo hojo in druženje ljudi
Opera
Predstavitev o povezovanju manjših občin (Norefjell)
Norefjell
Norefjell
Delavnica z vsemi projektnimi partnerji projekta ReMOBIL
Mobilnost, urejena po meri ljudi
Stojalo za električne skiroje
Električni skiroji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arhiv: RRA Koroška

 

Deli novico:

Več novic

Skoči do osrednje vsebine